H startup από τον Βόλο που «σήκωσε» 1,6 εκατ. ευρώ

Η περίπτωση της incrediblue είναι από αυτές που δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο γιατί τα πανεπιστήμια πρέπει να έχουν επαφή με την αγορά εργασίας. Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου 3,5 χρόνια, όταν ο 30χρονος σήμερα Αντώνης Φιοράκης χρειάστηκε να δημιουργήσει για τις ανάγκες του μεταπτυχιακού του στη Μαδρίτη μία διαδικτυακή πλατφόρμα που θα συνέδεε την προσφορά με τη ζήτηση.

Σκέφτηκε λοιπόν να φέρει σε επαφή ιδιοκτήτες σκαφών με κόσμο που θέλει να τα νοικιάσει, έχοντας ζήσει από πρώτο χέρι την εμπειρία ενοικιάσεως σκάφους με φίλους. Για να τα καταφέρει στην προσπάθειά του πήρε μαζί του τον 33χρονο Γιώργο Γάτο, αναλυτή επενδύσεων σε fund και διοργανωτή του OpenCoffee στη Θεσσαλονίκη, και τον επίσης 33χρονο Θοδωρή Ορφανίδη που είχε εμπειρία σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η PeoplePerHour και η Upstream.

Αυτή τη στιγμή η incrediblue διαθέτει 850 επανδρωμένα σκάφη στην Ελλάδα και 2.100 συνολικά στη Μεσόγειο. Ο τρόπος λειτουργίας της είναι ο εξής: ο ενδιαφερόμενος διαλέγει τον προορισμό που θέλει να εξερευνήσει (π.χ. στην Ελλάδα το Νότιο Ιόνιο), τον τύπο του σκάφους (π.χ. ιστιοπλοϊκό) και τις ημερομηνίες που επιθυμεί, καθώς και τον αριθμό ατόμων (π.χ. έξι άτομα σε τρεις καμπίνες). Η πλατφόρμα επιστρέφει μία σειρά από διαθέσιμα σκάφη με όλες τις λεπτομέρειες για καθένα από αυτά (ακριβείς φωτογραφίες, σχόλια χρηστών, λεπτομερή χαρακτηριστικά του σκάφους και τιμές). Μαζί με την επιλογή του σκάφους, η incrediblue επιλέγει τον ιδανικότερο καπετάνιο ανά περίσταση. Εν τέλει, η διαδικασία της κράτησης είναι τόσο απλή όσο αυτής ενός ξενοδοχείου.

Το κόστος που προκύπτει περιλαμβάνει τόσο το σκάφος όσο και τον καπετάνιο αλλά και όποιαδήποτε άλλη χρέωση. Ενδεικτικά, οι τιμές για σκάφος με καπετάνιο ξεκινούν από 30 ευρώ την ημέρα ανά άτομο σε μία σειρά από ελληνικούς προορισμούς. «Οι ταξιδιώτες έχουν κουραστεί να κάνουν κάθε χρόνο τις ίδιες διακοπές σε παραδοσιακά καταλύματα, γι’ αυτό και παγκοσμίως υπάρχει μία τεράστια τάση για μη-ξενοδοχειακές εμπειρίες», εξηγεί ο Αντώνης Φιοράκης και συνεχίζει: «Το προϊόν μας συνδυάζει τη μετακίνηση με τη διαμονή και δίνει πρόσβαση σε έναν νέο τρόπο διακοπών. Με το πάτημα ενός κουμπιού μπορείς να κάνεις κράτηση σε επιλεγμένα σκάφη που τα οδηγούν έμπειροι καπετάνιοι με την ίδια τιμή που θα έκλεινες ένα ξενοδοχείο. Έχεις όμως το πλεονέκτημα να αλλάζεις τη θέα του δωματίου σου όσες φορές επιθυμείς, απλά ρίχνοντας άγκυρα σε μία παραλία μετά την άλλη».

Για να συνεχίσει την ανάπτυξή της, η εταιρεία ανακοίνωσε χθες πως δέχθηκε χρηματοδότηση ύψους 1,6 εκατομμυρίων ευρώ, κυρίως από βρετανικά venture capital funds. Της επένδυσης ηγήθηκε η Connect Ventures, με συμμετοχή των Seedcamp, Howzat Ventures, Firestartr, επιπλέον του υφιστάμενου επενδυτή Jeremie Openfund II, ενώ η κ. Sitar Teli, εταίρος της Connect Ventures, έλαβε θέση στο διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης.