Πετούσε φωτιές στη Σιγκαπούρη ο Φέτελ

Το αλογατάκι της Φεράρι «βρυχάται» και πάλι: ο Σεμπάστιαν Φέτελ κατάφερε- παρά τις δύο φορές που μπήκε στη πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα- να πάρει με σχετική άνεση τη 3η του φετινή νίκη και, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Χάμιλτον, να παραμένει εντός της (θεωρητικής) διεκδίκησης του φετινού τίτλου. Δεύτερος ήταν ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της μερικώς αναγεννημένης Ρεντ Μπουλ, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Κίμι με την άλλη Φεράρι. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:

Έσβησαν τα φώτα και ήταν σα να μην έσβησαν…

Όταν ξεκίνησε ο αγώνας- ο πρώτος μετά από 3 χρόνια που είχε μια Φεράρι στην πρώτη θέση- ο ενθουσιασμός χτύπησε κόκκινο, όμως οι πιλότοι δε συμμερίστηκαν αυτήν την «άποψη»: η κατάταξη δεν άλλαξε καθόλου, Φέτελ, Ρικιάρντο, Ράικονεν και Κβίατ παρέμειναν στις θέσει 1-4, ενώ ο Μπότας ήταν ο μόνος που κέρδισε θέση (την 6η, από τον Ρόσμπεργκ), για να την ξαναχάσει αμέσως μετά.

Το απρόοπτο στην εκκίνηση ήταν η μη… εκκίνηση του Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος κόλλησε στην 8η θέση του γκριντ και αναγκάστηκε να «συρθεί» μέχρι τα πιτ προκειμένου να συνεχίσει τον αγώνα.  

Ο Γκροζιάν ήταν ο μεγάλος χαμένος στην αρχή, καθώς έχασε 3 ολόκληρες θέσεις (έπεσε 13ος από 10ος), ενώ ο Αλόνσο κέρδισε μία, φτάνοντας μια ανάσα από την πόρτα της πρώτης δεκάδας.

Μετά τα πιτ, ο τετράτροχος χαμός

Στο 10ο γύρο- και με τον Φέτελ μπροστά 4.7 δεύτερα από τον δεύτερο Ρικιάρντο- ο Γκροζιάν άνοιξε το χορό των πιτ, όμως από το 12ο γύρο και μετά μπήκαν οι πάντες μέσα κι επικράτησε ένα οργανωμένο χάος: Αλόνσο, Σάινθ, Κβίατ και Μάσα έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα, με τον Βραζιλιάνο στην έξοδό του να πέφτει πάνω στον Χούλκενμπεργκ, «αναγκάζοντας» τον οδηγό της Φορς Ίντια να εγκαταλείψει, τη στιγμή που η Γουίλιαμς έμεινε ανέπαφη. Το ποιος εκ των δύο φέρει ευθύνη για το ατύχημα, ήταν κάτι που- σ’ εκείνο το σημείο- μόνο οι αγωνοδίκες και ίσως η Πυθία θα μπορούσαν ν’ απαντήσουν.

Το ατύχημα, όμως, έφερε πρώτα το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και μετά, στον 15ο γύρο, το «κανονικό» Α.Α., με αποτέλεσμα οι διαφορές να μειωθούν στο ελάχιστο, όμως με τους Φέτελ, Ρικιάρντο και Ράικονεν- που έκαναν στάση γι’ αλλαγή ελαστικών ενόσω υπήρχε το εικονικό Α.Α.- να παραμένουν στις τρεις θέσεις του βάθρου.

Αρχίζοντας από το μηδέν

Όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας επέστρεψε στη «φωλιά» του, η μόνη διαφορά στην κατάταξη ήταν το 4-5 στο οποίο ανέβηκαν οι δύο Μερσέντες, προσπερνώντας στα πιτ την Ρεντ Μπουλ του Κβίατ.

Στους πρώτους γύρους μετά την επανεκκίνηση του αγώνα η Φεράρι του Φέτελ είχε κολλημένο πίσω της το ρύγχος του Ρικιάρντο με τη διαφορά να κυμαίνεται- μεταξύ 21ου περάσματος και 28ου– από 0.3 δεύτερα μέχρι 0.8 και να φαίνεται πως έχουμε…αγώνα.

Οι αγωνοδίκες πήραν, τελικά, την απόφαση να τιμωρήσουν με ποινή 3 θέσεων στον επόμενο αγώνα τον Χούλκενμπεργκ, θεωρώντας τον υπεύθυνο για το ατύχημα με τον Μάσα, τη στιγμή που ο Βραζιλιάνος συνέχισε κανονικά, μέχρι το χτύπημα της μοίρας: στον 31ο γύρο ο Φελίπε εγκατέλειψε αντιμετωπίζοντας προβλήματα με το μονοθέσιό του και, απ’ ό,τι φάνηκε, η Γουίλιαμς έκανε ρεύμα.

Αυτό παρέσυρε δύο γύρους αργότερα τον Χάμιλτον, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή- που είχε πέσει από την 4η στην 10η θέση λόγω προβλήματος στην ισχύ του κινητήρα του- να εγκαταλείπει στον 33ο γύρο, καθώς η επανεκκίνηση που επιχείρησαν οι μηχανικοί του δεν έπιασε.

Κι ενώ η ζωή συνεχιζόταν κανονικά, αίφνης ο Φέτελ αποφάσισε να πατήσει το γκάζι μέχρι λιποθυμίας, άρχισε να κάνει γύρους 2 ολόκληρα δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Ρικιάρντο φτάνοντας τη μεταξύ τους διαφορά στα 4.3 και μοιάζοντας έτοιμος για τη νίκη.

Όμως, το δράμα δεν είχε φτάσει, ακόμα, στην κορύφωσή του.

Άνθρωπος στην πίστα σημαίνει Α.Α.!

Ίσως να είχε βαρεθεί να κάθεται σαν πάνινη κούκλα στη θέση του στις κερκίδες. Ή μπορεί να είχε παίξει στο στοίχημα over 1.5 Αυτοκίνητα Ασφαλείας στην πίστα. Όπως και να ’χει, στον 37ο γύρο ένας θεατής άρχισε να κόβει βόλτες στο πλάι της πίστας, με αποτέλεσμα να κριθεί επιβεβλημένη η εκ νέου παρουσία του Α.Α. στην πίστα.

Οι διαφορές εξαλείφθηκαν για 2η φορά, Φέτελ, Ρικιάρντο, Ράικονεν έσπευσαν να μπουν για να βάλουν τη μαλακή γόμα και να πάνε μέχρι το τέλος του αγώνα, τη στιγμή που η αντίστοιχη αλλαγή ελαστικών του Κβίατ ήταν ένας μηχανοκίνητος Τιτανικός, ρίχνοντάς τον πίσω από τους Μπότας και Ρόσμπεργκ στην 6η θέση.

Στο μεσοδιάστημα, ακόμα ένα grand prix έλαβε άδοξα τέλος για τον Αλόνσο, καθώς εγκατέλειψε ενώ βρισκόταν στην 9η θέση. Τα ίδια αγγλικέ Παντελάκη μου, τα ίδια αγγλικέ Παντελή μου, δηλαδή.

Για 3η φορά σούζα το κόκκινο Αλογάκι!

Στους εναπομείναντες 18 γύρους μετά τη δεύτερη «φυγή» του Α.Α. είχαμε μια επανάληψη των όσων συνέβησαν και τις προηγούμενες φορές: ο Φέτελ έλεγχε με άνεση την πρώτη θέση, ο Ρικιάρντο παρέμενε εύκολα δεύτερος, τη στιγμή που ο Ράικονεν ήθελε αλλά δεν μπορούσε να πλησιάσει για το 1-2 της Σκουντερία που θα έστελνε στον 7ο ουρανό τους απανταχού Τιφόζι.

Έτσι, ο Φέτελ κατέκτησε την 3η του φετινή νίκη όταν έπεσε η καρό σημαία, ξεπερνώντας τα πιο τρελά όνειρα του Μαουρίτσιο Αριβαμπένε που προέβλεπε 2 φετινές νίκες για την ιταλική ομάδα. Αυτή, μάλιστα, ήταν μια πολύ ιδιαίτερη πρωτιά για τον Γερμανό, καθώς έφτασε τις 42 στην καριέρα του, αφήνοντας πίσω του τον Άυρτον Σένα που είχε 41. Μπροστά από τον Φέτελ βρίσκονται, πλέον, μόνο οι Αλέν Προστα με 51 και Μίκαελ Σουμάχερ με 91.

Πίσω από τους τρεις πρώτους τερμάτισε ο Ρόσμπεργκ (που μείωσε λίγο τη διαφορά του από τον Χάμιλτον), με τους Μπότας, Κβίατ, Πέρεζ, Φερστάπεν, Σάινθ και Νασρ να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Πλέον, ο Φέτελ έφτασε τους 203 βαθμούς, 49 λιγότερους από τον πρωτοπόρο παγκόσμιο πρωταθλητή (252 ο Χάμιλτον) και σε απόσταση βολής από τους 211 του Ρόσμπεργκ.

Ποιος είπε πως τα θαύματα δεν έχουν χώρο στη σύγχρονη Φόρμουλα 1;

sdna.gr