Δίπλωμα οδήγησης: Στο τιμόνι από τα 17 και αλλαγές στις εξετάσεις – Το νέο νομοσχέδιο

Μοιράσου το άρθρο
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

ο νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα – Σε ισχύ και πάλι ο δακτύλιος από 25 Οκτωβρίου

Ριζικές αλλαγές στη διαδικασία απόκτησης διπλώματος οδήγησης φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών το οποίο παρουσίασε το μεσημέρι της Τετάρτης 13 Οκτωβρίου, ο υπουργός Κώστας Καραμανλής. Παράλληλα, ο υπουργός σημείωσε ότι ο δακτύλιος επιστρέφει στην Αθήνα στις 25 Οκτωβρίου.

Πρόκειται για το νομοσχέδιο «Οδηγώντας με ασφάλεια», το οποίο μεταξύ άλλων επιτρέπει στους νέους οδηγούς να πιάνουν τιμόνι από τα 17 τους έτη , όχι μόνο για να κάνουν τα πρακτικά μαθήματα αλλά και για να βγουν στον δρόμο μετά την απόκτηση διπλώματος με απαραίτητη όμως προϋπόθεση την παρουσία συνοδού στο όχημα. Αναφορικά με τη διαδικασία εξέτασης, θα δίνεται δικαίωμα ένστασης στον υποψήφιο οδηγό επι του αποτελέσματος.

Στους δρόμους από τα 17 – Το «προσωρινό δίπλωμα»

«Σε πολλές χώρες της Ευρώπης ισχύει αυτό που λέμε η οδήγηση με συνοδό οδηγό. Μπορεί να χαρακτηριστεί “προσωρινό δίπλωμα” δήλωσε σχετικά με τη συγκεκριμένη τροποποίηση ο υπουργός».

Ο συνοδός του 17χρονου θα πρέπει να να είναι τουλάχιστον 25 ετών, να έχει δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον για 5 χρόνια και να έχει και “καθαρό” δίπλωμα, δηλαδή καθαρό point system.

Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο – Οι βασικές αλλαγές

  • Θέσπιση νέου κατώτατου ορίου ηλικίας για την παρακολούθηση θεωρητικής και πρακτικής άσκησης, ήτοι τα 17 έτη, καθώς και δυνατότητας των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους και έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης οχημάτων κατηγορίας Β να λάβουν μέρος στις θεωρητικές εξετάσεις αλλά και στις πρακτικές δοκιμασίες.
  • Θέσπιση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό σε όσους υποψήφιους οδηγούς έχουν συμπληρώσει τα 17 έτη και ολοκληρώνουν επιτυχώς την πρακτική δοκιμασία. Ειδικότερα, προβλέπεται η χορήγηση προσωρινής άδειας οδήγησης στους ανήλικους υποψήφιους οδηγούς μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους
  • Ειδική θεωρητική εκπαίδευση για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψήφιων οδηγών, όπως οι οδηγοί που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που έχουν αναγνωριστεί ως δικαιούχοι διεθνούς προστασίας και που είναι κωφοί και βαρήκοοι, με τη χρήση ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο περιλαμβάνει ενδεικτικά εγχειρίδιο σε ψηφιακή μορφή με ήχο, εικόνες, σκίτσα, πραγματικές φωτογραφίες, κείμενο και βίντεο ακόμα και στην νοηματική γλώσσα.
    Αναδιαμορφώνεται και απλουστεύεται η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των υποψήφιων οδηγών και κατανόηση θεμάτων καταστάσεων οδικής ασφάλειας, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο σχετικής υπουργικής απόφασης.
  • Προβλέπεται η διάθεση των Ερωτηματολογίων των θεωρητικών εξετάσεων και σε άλλες γλώσσες πέραν της Ελληνικής (οι οποίες και θα καθοριστούν με την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης), στην ελληνική με χρήση ακουστικών με ήχο καθώς και στην ελληνική νοηματική γλώσσα.
  • Αυστηροποιείται ο έλεγχος της διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων, προς αποκατάσταση των στρεβλώσεων και προβλημάτων του υφιστάμενου συστήματος, με τον καθορισμό ελέγχου ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια, ενώ προβλέπεται η χρήση ηλεκτρονικών μέσων για εισαγωγή σε εξεταστικό σύστημα, ήτοι η χρήση ψηφιακών διαπιστευτηρίων με τη δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.
  • Ενημέρωση υποψηφίων με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού για τη διαδικασία εξέτασης, για την απαγόρευση χρήση κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή οποιασδήποτε άλλη ηλεκτρονικής συσκευής επικοινωνίας, οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή έξυπνης συσκευής, όπως ηλεκτρονικά ρολόγια κλπ, για την απαγόρευση απομάκρυνσης των υποψηφίων από τη θέση εξέταση τους για οποιονδήποτε λόγο, πριν την ολοκλήρωση της θεωρητικής εξέτασης και του τελευταίο υποψηφίου, καθώς και τις επιβαλλόμενες κυρώσεις σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε παράβασης (όπως θα καθοριστούν με σχετική υπουργική απόφαση).
  • Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών, για τη διενέργεια του οποίου διασταυρώνεται η φωτογραφία που συμπεριλαμβάνεται στο ΔΕΕ του του υποψηφίου με ψηφιακή φωτογραφία που λαμβάνεται κατά την είσοδο του υποψηφίου στο εξεταστικό κέντρο από κάμερα που χρησιμοποιείται μόνο για αυτό το σκοπό, διασφαλίζοντας την ασφαλή επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές της Αρχές Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
  • Ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όσων δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα με τη βοήθεια προσωπικών ακουστικών, καθώς και ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων με την προβολή βίντεο που εμφανίζεται στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή και περιλαμβάνει, ενδεικτικά, τις ερωτήσεις, τις απαντήσεις, τα οχήματα και τα κείμενα μεταφρασμένα στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και υπότιτλους
  • Δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιος οδηγούς και οδηγούς να παρακολουθούν μαθήματα πρακτικής εκπαίδευσης σε οχήματα νέας τεχνολογίας
    Επίσης δίνεται δικαίωμα ένστασης στον υποψήφιο οδηγό επι του αποτελέσματος.

Σε ισχύ και πάλι ο δακτύλιος από 25 Οκτωβρίου

Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι επιστρέφει ο δακτύλιος στην Αθήνα από 25 Οκτωβρίου ενώ πρόκειται να πραγματοποιηθεί την σύσκεψη για το ζήτημα την Παρασκευή υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη.

Οι νέες ρυθμίσεις του δακτυλίου θα βάζουν περιορισμούς στις μετακινήσεις οχημάτων ενώ επισήμανε ότι θα κινούνται ελεύθερα τα ηλεκτρικά οχήματα.

Για την εφαρμογή του δακτυλίου συνεργάζονται τα υπουργεία Υποδομών, Προστασίας του Πολίτη και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Δήμος Αθηναίων και άλλες δημοτικές αρχές της Αττικής, αλλά και η Περιφέρεια.

 

Ακολουθήστε το goalpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις