«Ζω για την ταχύτητα» (pics/vid)

Επιμέλεια: Γιώργος Αποστολακόπουλος

Ο Βολιώτης οδηγός αγώνων καρτ, στα 18 του χρόνια, έχει καταφέρει να ανήκει στην ελίτ του αθλήματος και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η γνωστή ιταλική ομάδα “Team Senna by Salvatore”, τον επιλέγει και του εμπιστεύεται το αγωνιστικό της.

Βίντεο – παρουσίαση του Μάνου Βούλγαρη:

Ο αθλητής του ΟΜΑΘ θα τρέξει σ’ έναν από τους πιο δυνατούς αγώνες του ιταλικού Κυπέλλου (Trofeo Italia), ο οποίος συμπεριλαμβάνεται και στη βαθμολογία του ιταλικού πρωταθλήματος, και θα διεξαχθεί στους δρόμους του Τορίνο το διήμερο 9-10 Σεπτεμβρίου.

Για τον Μάνο Βούλγαρη αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας του και μπορεί να του απογειώσει τις προοπτικές: «Αυτός ο αγώνας ανήκει στο Κύπελλο της Ιταλίας. Για πρώτη φορά η Ομοσπονδία της Ιταλίας αποφάσισε να γίνει στο κέντρο του Τορίνο. Θα συμμετάσχουν μεγάλα ονόματα. Η συμμετοχή μου στον συγκεκριμένο αγώνα προέκυψε με την πρόκρισή μου από τους διοργανωτές και από κει και πέρα έπρεπε να βρω μία κατασκευαστική. Μέσα σε λίγες ώρες μου έκανε κρούση η Team Senna by Salvatore με την υποστήριξη της TOP KART. Δέχθηκα αμέσως.

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αγώνα στην μέχρι τώρα καριέρα μου και μπορεί να μου δώσει μεγάλες προοπτικές. Στόχος μου είναι να περάσω στον τελικό του αγώνα. Πρόκειται για πολύ απαιτητικό αγώνα. Συμμετέχουν πολύ καλοί οδηγοί από Ιταλία, Πορτογαλία, Γαλλία, αλλά αυτό δεν με πτοεί γιατί πιστεύω πως μπορώ να είμαι το ίδιο καλός»

Πώς όμως μπήκε το μικρόβιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον Βολιώτη πρωταθλητή;

«Από μικρός λάτρευα το αυτοκίνητο. Η πρώτη μου λέξη ήταν “mini cooper”. Είχα μάθει ότι υπάρχει πίστα καρτ στην πόλη μου και με πολύ επιμονή ζητούσα από τον πατέρα μου να με πάει στην πίστα. Το περίεργο είναι πως δεν είμαστε οικογένεια που είχε σχέση με μηχανοκίνητο αθλητισμό, όμως εγώ από τότε που με θυμάμαι μονίμως είχα μία ενασχόληση με τα αυτοκίνητα. Η πρώτη μου επαφή έγινε στα πέντε μου χρόνια.

Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι όλοι έμειναν έκπληκτοι με την πρώτη μου βόλτα με το καρτ γιατί κατόρθωσα μόνος μου να το οδηγήσω. Το συνηθισμένο ήταν τα παιδιά μικρής ηλικίας να μπαίνουν με συνοδεία γονέα. Αυτό δεν έγινε τυχαία. Όσο χρόνο περίμενα να πάρω σειρά, παρατηρούσα τους άλλους οδηγούς και τις γραμμές που ακολουθούσαν κι έτσι κατάφερα να το οδηγήσω χωρίς προβλήματα. Η πρώτη μου επαφή με το καρτ ήταν καθοριστική. Το μυαλό μου συνεχώς ήταν στην πίστα. Η συνεχή πίεση προς τους γονείς μου τους ανάγκαζε να πηγαίνουν στην πίστα κι έτσι έγινε το ξεκίνημα».

Το ταλέντο σε συνδυασμό με την προσήλωση στον στόχο έφεραν τα πρώτα αποτελέσματα:

«Πραγματοποίησα μία αρκετά καλή πορεία σε μικρή ηλικία όμως κάποια οικογενειακά θέματα υγείας με υποχρέωσαν να σταματήσω για κάποια χρόνια. Με την επιστροφή μου στον πρωταθλητισμό υπήρξαν κάποιες ομάδες από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη που με προσέγγισαν. Έχω τρέξει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με τελευταίο σημαντικό αγώνα το Βαλκανικό πρωτάθλημα που διεξήχθη στη Βουλγαρία και συγκεκριμένα στο Χάσκοβο.

Έχω υπάρξει μέλος τριών επαγγελματικών ομάδων. Μία είναι η “Team Senna by Salvatore” με την οποία θα συνεργαστώ και θα έχω την υποστήριξή της σ’ αυτόν τον αγώνα (σ.σ. TROFEO ITALIA), η GSR Team με την κατασκευαστική ομάδα της Tony Kart και η Speed Park με την οποία επέστρεψα στο άθλημα

Η συνεχής μου εξέλιξη έφερε προτάσεις και κάποιες απ’ αυτές αφορούσαν την μετακίνησή μου στο εξωτερικό όπου υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις να φτάσω όσο ψηλότερα γινόταν. Στα 12 μου είχα την πρώτη μου εμπειρία σε αγώνα του εξωτερικού όπου διαπίστωσα πόσο πιο υψηλό είναι το επίπεδο του αθλήματος εκεί. Οι εγκαταστάσεις, οι οδηγοί, ο επαγγελματισμός σε όλα τα επίπεδα. Εκεί πραγματικά νιώθεις οδηγός αγώνων. Εκεί πραγματικά διαπίστωσα πως θα ήμουν σε πολύ διαφορετικό επίπεδο αν είχα τις ανάλογες συνθήκες. Συνειδητοποίησα να αλλάζω κι εγώ μέσα στην πίστα, να γίνομαι πιο ώριμος και πιο επαγγελματίας. Η προσωρινή απογοήτευση δεν με πτόησε και συνεχίζω να προσπαθώ και να έχω την πορεία μου στον χώρο».

Για τις οδηγικές αρετές που τον έκαναν να ξεχωρίσει

«Αυτό που με τους αγώνες έχω συνειδητοποιήσει ότι είναι το πλεονέκτημά μου, είναι η απόλυτη συγκέντρωση σε όλο τον αγώνα και η προσήλωσή μου στον στόχο που θέτω σε κάθε χρονικό σημείο του. Παράδειγμα όταν θέλω να προσπεράσω κολλάω με πολλή επιμονή πίσω από τον προπορευόμενο μέχρι να αναγκαστεί να μου κάνει χώρο να περάσω»

Για τον οδηγό που αποτελεί το πρότυπό του

«Από τα πρώτα μου βήματα στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού είχα ένα είδωλο. Έναν πιλότο της Formula 1 ο οποίος σκοτώθηκε αλλά μέσα από βίντεό του που είδα και μέσα από πράγματα που είπε εν ζωή με επηρέασαν καθοριστικά. Παρατηρώντας την οδήγησή του και διαβάζοντας δηλώσεις του, είδα ότι ταιριάζαμε πάρα πολύ ακόμη και στη τεχνική. Μία δήλωσή του την έχω μότο: Δεν έχω είδωλα, θαυμάζω τη συνεχή προσπάθεια, την πίστη και την επιτυχία. Κι εγώ πιστεύω με απόλυτη αφοσίωση σ’ αυτό που αγαπάς, μπορείς να κάνεις τα πάντα.

«Θα συνδυάσω τις σπουδές μου με τους αγώνες»

«Από την αρχή είχα πρόγραμμα. Ποτέ δεν έβαλα σε δεύτερη μοίρα τα μαθήματά μου. Ακόμη και τώρα που πέτυχα την εισαγωγή μου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο θα συνδυάσω τις σπουδές μου με τους αγώνες».

Ποιες είναι όμως οι σκέψεις ενός οδηγού αγωνιστικού καρτ λίγα δεύτερα πριν ανάψουν τα πράσινα φώτα;

«Τα συναισθήματα είναι πολύ έντονα. Η αδρεναλίνη χτυπάει κόκκινο και τα λίγα δευτερόλεπτα μέχρι την εκκίνηση φαντάζουν αιώνες. Νιώθεις ότι σε λίγο θα αρχίσει ένας αγώνας που μπορεί να καθορίσει την εξέλιξη της καριέρας σου. Όλα είναι πολύ έντονα»

Για το πώς λειτουργεί και σκέφτεται κατά τη διάρκεια ενός αγώνα

«Μέχρι να αρχίσει ο αγώνας δεν μπορείς να έχεις συγκεκριμένο πλάνο. Μετά την έναρξη κρίνεις και αποφασίζεις. Πολλά πράγματα γίνονται μηχανικά. Είσαι σε μία στροφή και σκέφτεσαι την μεθεπόμενη. Είσαι σε μία συνεχή εγρήγορση. Όλη αυτή η υπερένταση έχει ως αποτέλεσμα στο τέλος του αγώνα εμείς οι οδηγοί να έχουμε χάσει περίπου ένα κιλό. Αισθάνεσαι πάρα πολύ κουρασμένος. Παρότι δεν φαίνεται, στην προσπάθεια του οδηγού συμμετέχει όλο το σώμα»

Μικρογραφία της Formula 1 ένας αγώνας καρτ

«Μία επαγγελματική πίστα καρτ στο εξωτερικό συνήθως ξεπερνάει τα δύο χιλιόμετρα. Ως μικρογραφία της Formula 1 είναι περίπου τα μισά. Στους μεγάλους αγώνες ο τελικός αποτελείται από δύο σκέλη. Το κάθε σκέλος αποτελείται από 20 γύρους. Στους μεγάλους αγώνες που μετέχουν ομάδες και κάθε ομάδα διαθέτει δύο μονοθέσια, ανταγωνίζονται περί τα 24 καρτ».

Για την επικινδυνότητα του αθλήματος

«Είναι αλήθεια πως είναι αρκετά επικίνδυνο καθώς οι ταχύτητες είναι μεγάλες και τα προστατευτικά μέσα είναι ελάχιστα. Σε σχέση με την Formula 1 εμείς είμαστε εντελώς εκτεθειμένοι. Σε μία ανατροπή ενός καρτ τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για τον οδηγό. Αυτό όμως δεν με πτοεί καθώς έχω στόχους και θέλω πολύ να τους κατακτήσω. Εγώ ζω για την ταχύτητα. Νιώθω ότι είμαι σχεδιασμένος για την ταχύτητα».

Για το όνειρο της Formula 1

«Πιστεύω ότι ένας οδηγός αγώνων δεν μπορεί να προχωρήσει αν δεν έχει περάσει από τα καρτ. Πρέπει να πάρει την απόλυτη αίσθηση ενός κινητήρα με τόσο πολλή ροπή και ταχύτητα. Όπως σε όλα τα αθλήματα έτσι και στη Formula 1 υπάρχουν αυτοί που θα φτάσουν στο ανώτερο σκαλί με τα χρήματα. Αυτοί όμως οι οδηγοί είναι αυτοί που δεν μπορούν να πρωταγωνιστήσουν. Αν είσαι προσηλωμένος, είσαι σοβαρός, κάνεις καλές εμφανίσεις σε μεγάλους αγώνες, ακόμη και στα καρτ, πιστεύω πως μπορείς να έχεις την ευκαιρία σου. Από μικρός έλεγα πως θα γίνω επίσημος οδηγός αγώνων και αυτό θα είναι το επάγγελμά μου. Πάντα ονειρευόμουν και συνεχίζω να ονειρεύομαι τον εαυτό μου σ’ ένα μονοθέσιο της Formula 1, έστω και για δοκιμή. Από κει και πέρα είμαι ανοιχτός σε οτιδήποτε άλλο προκύψει. Είτε στο WRC, είτε σ’ έναν αγώνα αντοχής, είτε σε supercars, είτε σε πίστες. Είμαι έτοιμος να θυσιάσω τα πάντα γι’ αυτό το άθλημα. Είμαι της άποψης ότι ζεις μία ζωή και πρέπει να της ζεις στο τέρμα, για μένα το τέρμα είναι να πραγματοποιήσω αυτό το όνειρο. Να νιώθω ολοκληρωμένος σαν άνθρωπος. Είναι τρόπος ζωής για μένα. Είμαι διατεθειμένος να κάνω τα πάντα γι’ αυτό. Είμαι έτοιμος να πάρω οποιοδήποτε ρίσκο με όποιες πιθανότητες αποτυχίας».

 

Το ευχαριστώ στους σπόνσορες

«Ο κ. Καραλής και η “Aegean Autogas ΚΑΡΑΛΗΣ” με στηρίζει εδώ και πολλά χρόνια. Για μένα αποτελεί παράδειγμα ανθρώπου και επιχειρηματία γιατί είναι από τους λίγους που στηρίζουν, ακόμη και τις δύσκολες εποχές που ζούμε, τον μηχανοκίνητο αθλητισμό με τον δικό του τρόπο και είμαι πολύ ευγνώμων γι’ αυτό. Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω την “TOP KART” που μου κάνει την τιμή να μου εμπιστεύεται το μονοθέσιό της καθώς την ομάδα “Team Senna by Salvatore” για την τεχνική υποστήριξή της».

 

Φωτογραφίες από τα γυρίσματα του βίντεο:

Ο Μιχάλης Χειμωνίδης εγκαθιστά μία go pro στο σασί του μονοθεσίου για τις ανάγκες των γυρισμάτων

 

apostolakopoulos-voulgaris

Μάνος Βούλγαρης και Γιώργος Αποστολακόπουλος σε μία απαραίτητη αναμνηστική μετά τα γυρίσματα

 

Απαραίτητο και το drone

 

Η Νατάσα Μορφογιάννη πάντα δίπλα στον γιο της

 

Ο Μάνος Βούλγαρης με τον χορηγό του Νίκο Καραλή