Xαλαρά και στην Μόντσα ο Χάμιλτον! (vids)

Ο Λιούις Χάμιλτον χάλασε το πάρτι στους Τιφόζι της Φεράρι, πήρε την 7η νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα με την πρωτιά του στην Μόντσα και πάει με ταχύτητα Φόρμουλα 1 για τον τίτλο. Δεύτερος ο Φέτελ, τρίτος ο Μάσα, εγκατέλειψε ο Ρόσμπεργκ.

Σβήνουν τα κόκκινα φώτα, κολλάει η «Κόκκινη». Ήταν ο εντός έδρας αγώνας τους. Για τον Κίμι, μάλιστα, ήταν ο πρώτος μετά την ανανέωση του συμβολαίου γι’ ακόμα έναν χρόνο με τη Φεράρι, και έχοντας ως παρακαταθήκη την 2η θέση από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου ονειρευόταν να σκαρώσει κάποια μεγάλη πλάκα στον πρωτοπόρο Χάμιλτον.

Όμως, όπως λέει και το λαοφιλές ρητό, όταν οι πιλότοι της Φόρμουλα 1 κάνουν σχέδια, ο Θεός γελά: με το που έσβησαν τα 5 κόκκινα φώτα ο “Iceman” έμεινε πεισματικά κολλημένος στη θέση του τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι έφυγαν κανονικά, και από θαύμα δεν έπεσε κάποιος πάνω του για να τον στείλει πρόωρα στα πιτς.

 

Ο Φέτελ προσπάθησε να περάσει τον Χάμιλτον που δεν έκανε και την καλύτερη εκκίνηση του κόσμου, όμως ο παγκόσμιος πρωταθλητής άντεξε στη πίεση, διατήρησε την πρώτη θέση και, μετά επιδόθηκε στο αγαπημένο του χόμπι (χάθηκε, δηλαδή, στον ορίζοντα).

Ο Ρόσμπεργκ ήταν- μετά τον Κίμι, φυσικά- ο μεγάλος χαμένος της εκκίνησης, καθώς βρήκε μπροστά του τη σταματημένη Φεράρι και…κόμπλαρε (ξεκινούσε 4ος ο Γερμανός, ακριβώς πίσω από τον 2ο Ράικονεν), με αποτέλεσμα να τον περάσουν και οι δύο Γουίλιαμς με τον Μάσα (3ο) και τον Μπότας (4ο) να του επιδεικνύουν την πίσω τους αεροτομή.

Η συνήθης βόλτα στο πάρκο

Μετά την ελεγχόμενα ταραχώδη εκκίνηση, ο Χάμιλτον άρχισε γοργά και σταθερά ν’ αυξάνει τη διαφορά του από τον δεύτερο Φέτελ (κέρδιζε μισό δευτερόλεπτο το γύρο), μέχρι που την έφτασε στα 15 πριν την στάση για τα πιτ.

Ο Γερμανός της Σκουντερία βρέθηκε γι’ ακόμα μία φορά να μην απειλεί τον πρωτοπόρο, αλλά και να μην απειλείται. Πίσω του η δύο Γουίλιαμς με τον Μάσα και τον Μπότας κρατούσαν εύκολα τον Ρόσμπεργκ 5ο, τη στιγμή που ο Πέρεζ έκανε εκπληκτικό αγώνα στην 6η θέση, ο Γκροζιάν μετά το βάθρο στο Σπα γνώρισε την άλλη πλευρά του νομίσματος και εγκατέλειψε, ενώ ο Μπάτον που βρέθηκε ακόμα και 9ος είδε στον πέμπτο γύρο τους πάντες (Ράικονεν, Χούλκενμπεργκ, Έρικσον, Σάινθ) να βγάζουν επιδεικτικά τη γλώσσα στη ΜακΛάρεν και να τον στέλνουν 13ο, μπροστά από τον 14ο Αλόνσο.

Άλλη μια μέρα στη «δουλειά» για τις ΜακΛάρεν, δηλαδή.

Ας αρχίσουν οι χοροί (των πιτ)

Στον 12ο γύρο, ο πρώτος που μπήκε στα πιτ ήταν ο Σάινθ Τζούνιορ, ο οποίος εξέτισε και την ποινή των 5 δευτερολέπτων που του είχε επιβληθεί επειδή βγήκε εκτός πίστας και, ευκαιρίας δοθείσης, άλλαξε και ελαστικά.

Στον 16ο σταμάτησε, πολύ νωρίς, ο Ρόσμπεργκ για ν’ ακολουθήσουν οι Μάσα και Φερστάπεν (20ος), Φέτελ, Χάμιλτον (26ος, μέση γόμα) και Ράικονεν στον 29ο. Ενδιάμεσα, φυσικά, είχαν μπει και οι Χούλκενμπεργκ, Πέρεζ, Έρικσον.

Η μεγάλη αλλαγή που συντελέστηκε κατά τη διάρκεια των στάσεων στα πιτ ήταν η προσπέραση του Ρόσμπεργκ και στις δύο Γουίλιαμς, που έκαναν πολύ αργές αλλαγές (3.7 και 3.6 για Μάσα και Μπότας), με αποτέλεσμα να βγούνε πίσω από τον Γερμανό.

Ποιος είπε πως η πρωταθλήτρια Μερσέντες κερδίζει μόνο μέσα στις πίστες;

Κάποια τριγύρω αλλάζουνε, η κορυφή ίδια μένει

Από το μέσον, περίπου, του αγώνα και μέχρι ν’ αρχίσει ν’ αχνοφαίνεται η καρό σημαία του τερματισμού, συνέβησαν μερικά ενδιαφέροντα (για τα δεδομένα ενός ελαφρώς άχρωμου και άοσμου αγώνα) πράγματα: ο Ράικονεν απέδειξε πως αν δεν είχε την κακή εκκίνηση θα μπορούσε εύκολα να βρίσκεται στο βάθρο, μιας και πέρασε σαν σταματημένους τους πάντες από την 12η θέση που βρέθηκε μέχρι και την 6η, οι δύο Ρεντ Μπουλ με Κβίατ και Ρικιάρντο κατέρριψαν τη λογική μιας και κινούνταν για περισσότερο από 10 γύρους σχεδόν 1.5 δευτερόλεπτο πιο αργά από τους υπόλοιπους φορώντας, όμως, τη μαλακή γόμα τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι είχαν τη μέση, οι δύο ΜακΛάρεν μάχονταν ως συνήθως για την προτελευταία θέση και οι δύο Γουίλιαμς έμεναν άνετα στην 4η και 5η θέση.

Από τον 40 γύρο και μετά ο Ρόσμπεργκ επιδόθηκε στο κυνήγι του Φέτελ, ευελπιστώντας πως θα τον πιάσει και θα τον περάσει για τη δεύτερη θέση. Η διαφορά μειώθηκε από τα 5.5 δευτερόλεπτα στα 2.2 και μετά…

«Θείο» δώρο και… Λιούις (;)

Μοιάζει ανίκητος- ειδικά φέτος που έχει και την ψυχολογία με το μέρος του, ο Λιούις Χάμιλτον δείχνει πως δεν έχει αντίπαλο (δεδομένου, φυσικά, πως οδηγεί το καλύτερο μονοθέσιο του grid).

Αυτή η αίσθηση επιτάθηκε σήμερα, τρεις γύρους πριν το τέλος του grand prix της Μόντσα: ο Νίκ Ρόσμπεργκ είδε τον κινητήρα του να τον προδίδει και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, κάνοντας ένα διπλό δώρο σε Φέτελ- που σταμάτησε ν’ απειλείται για τη δεύτερη θέση- και Χάμιλτον, που αύξησε κι άλλο τη διαφορά του στη βαθμολογία, φτάνοντάς τη σε δυσθεώρητα ύψη.

Ο Άγγλος πήρε μια χαρακτηριστικά εύκολη νίκη, λοιπόν, στην Ιταλία, έφτασε τους 252 βαθμούς και άφησε πίσω του στους 9 τον teammate του. Ο δεύτερος Φέτελ γκρέμισε μεγάλο μέρος της Μόντσα όταν ανέβηκε στο βάθρο, ενώ ο «πολύ μεγάλος για τέτοιες συγκινήσεις» (κατά δήλωσε του ίδιου στο team radio) Μάσα τερμάτισε τρίτος.
Μπότας, Ράικονεν, Χούλκενμπεργκ, Ρικιάρντο, Έρικσον, Κβίατ συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα και αυτό ήταν ο επίλογος του Ιταλικού αγώνα.

Ή μήπως όχι;

Στους τελευταίους 5 γύρους ο μηχανικός αγώνα του Χάμιλτον του ζήτησε να πιέσει στα όριά του το μονοθέσιο, προκειμένου ν’ αυξήσει τη διαφορά του από τον Φέτελ. Ο λόγος μάλλον έχει να κάνει με πιθανή ποινή που θα επιβληθεί στην Μερσέντες, επειδή στην εκκίνηση η πίεση των ελαστικών της ήταν κάτω από το επιτρεπτό όριο.

Απομένει να φανεί, λοιπόν, αν ο Χάμιλτον θα διατηρήσει τη νίκη του ή αν ο Ιταλικός θεός θα έχει κάνει το… θαύμα του.
Και οι Τιφόζι θα χάσουν το μυαλό τους, βλέποντας έστω κι ετεροχρονισμένα τον Φέτελ στην 1η θέση.

Τούτη η «αργοπορημένη» σαμπάνια θα έχει γεύση νέκταρ για τους φαν της Φεράρι…

sdna.gr