Ανδριόπουλος: «Έτσι θα είναι η “Αγιά Σοφιά”»

31.000 θέσεις! Αυτή θα είναι η χωρητικότητα του ναού της ΑΕΚ, της «Αγιάς-Σοφιάς»! Την αποκάλυψη έκανε ο επικεφαλής του project της κατασκευής του γηπέδου της Ένωσης Δημήτρης Ανδριόπουλος, ο οποίος φιλοξενήθηκε στην εκπομπή των Ντέμη Νικολαΐδη και Αλέξη Σπυρόπουλου, στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΠΟΡ FM 94,6 και ανέλυσε τα πάντα για το μεγάλο όνειρο όλων των ΑΕΚτζήδων.

Αναλυτικά μίλησε:

Για την χωρητικότητα της «Αγια-Σοφιάς»:

«Το γήπεδο μπορεί να γίνει και μικρότερο και μεγαλύτερο από τις 30.000 θέσεις, αυτό το καθορίζουν ζητήματα εμπορικά, όπως η ζήτηση που έχει η ΑΕΚ ως σύλλογος, το μέγεθος του οικοπέδου της, τι απαιτεί η UEFA για τα γήπεδα τεσσάρων αστέρων. Με τη συγκεκριμένη μέθοδο λοιπόν είπαμε αρχικά για 33.000 θέσεις, στη συνέχεια επειδή είναι στενό το οικόπεδο πήγαμε στις 32.000 και τελικά αυτό που είναι οριστικό και θα υλοποιηθεί είναι γήπεδο χωρητικότητας 31.000 θέσεων.
Προκειμένου να κάνουμε το χατίρι του Δήμου, η ΑΕΚ πήρε την πρωτοβουλία να κατεβάσει το στέγαστρο κατά δύο μέτρα, κόβοντας έτσι 1.000 θέσεις από το γήπεδο, ώστε να διευκολύνει την κατάσταση. Ήταν μια σημαντική κίνηση από την πλευρά μας, αλλά τελικά δεν εκτιμήθηκε από τον Δήμο Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας. Τα χρήματα προκειμένου να ξεκινήσει αυτό το έργο, για την πρώτη φάση του δηλαδή, υπάρχουν στα ταμεία της Δικέφαλος ΑΕ και έχω πειστεί ότι οι μέτοχοι έχουν διάθεση χρηματοδότησης και για τις υπόλοιπες».
Για ποιον λόγο ο Δήμος δεν ήθελε το έργο:
«Η αλήθεια είναι ότι ο Δήμος πρέπει να συμφιλιωθεί με αυτό το έργο. Μέχρι τώρα έχουμε “αποτύχει” να τους πείσουμε σε αυτό, γιατί ο Δήμος εξακολουθεί να τηρεί την προεκλογική του στάση. Ως ΑΕΚ πρέπει να συνεχίσουμε την προσπάθεια να τους πάρουμε μαζί. Ακόμη κι αν ξεκινήσει το έργο και ο Δήμος δεν αλλάξει στάση, θα υπάρξουν δυσκολίες. Ο δήμαρχος σίγουρα δεν έχει πειστεί ακόμη για το έργο».
Για τους λόγους της στάσης του Βασιλόπουλου:
«Αυτές οι ιστορίες με τα δέντρα και τα πεζοδρόμια έχουν τελειώσει. Από τις συναντήσεις μου με τον δήμαρχο πιστεύω ότι εγκλωβίστηκε ως πολιτικός στην άποψή του για το γήπεδο κι όταν στέρεψαν τα επιχειρήματα δεν έκανε το μεγάλο βήμα για να πει ότι “εγώ ήμουν διαφορετικός, όμως πλέον κοιτάζω τι θα κερδίσει ο δήμος απ’ αυτό. Όλος ο δήμος της Φιλαδέλφειας θα έχει οφέλη. Η κοινή λογική λέει ότι ο δήμος δεν έχει επιχειρήματα για να είναι απέναντι. Πρέπει να πει ότι “θα κάνω ότι καλύτερο για να ευνοήσω τον δήμο μου”».
Για την υπογειοποίηση:
 «Η υπογειοποίηση είναι ένα παλιό έργο που λόγου κόστους δεν υλοποιήθηκε την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Θα έπρεπε οι πολίτες να το απαιτούν διαχρονικά. Πλέον η υπογειοποίηση είναι προϋπόθεση για να κατασκευαστεί το γήπεδο. Έτσι είναι ο σχεδιασμός για την λειτουργία του γηπέδου. Είναι έργο που θα υλοποιηθεί το 2018. Η υψομετρική μελέτη υπεγράφη απ’ το Υπουργείο Υποδομών. Η διαδικασία της υπογειοποίησης απαιτεί άλλες μεθόδους, αλλά τα δύο έργα θα συναντηθούν».
Για το πότε ξεκινούν τα έργα:
«Σε μια χώρα όπως είναι η Ελλάδα δεν μπορεί να το απαντήσει κανείς αυτό. Βρισκόμαστε σε διαδικασία έκδοσης της άδειας. Ξέρετε όμως ότι οι δημόσιες υπηρεσίες υπολειτουργούν, κάνουμε τα πάντα για να βγει το συντομότερο, αλλά δεν μπορώ να σας πω μέρα».
Για την χρηματοδότηση και το σενάριο να υπάρξουν νέες προσφυγές:
«Με το που θα βγει η άδεια ξεκινάει η πρώτη εργολαβία και η πρώτη φάση του έργου. Τα κεφάλαια που χρειάζονται για τις πρώτες φάσεις τα έχει η Δικέφαλος. Με το που θα βγει η άδεια, οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να την προσβάλει στο ΣτΕ εντός 60 ημερών. Βέβαια, το γεγονός ότι προβλήθηκε κάποτε ο νόμος και ότι το ΣτΕ τότε εξέτασε και την ουσία του έργου αποτελεί αυτόματα μια ασπίδα. Αυτή τη στιγμή πιστεύουμε πως το να προσβάλει κανείς την άδεια έχει λίγες πιθανότητες να πετύχει. Όταν κάνει κάποιος ασφαλιστικά μέτρα το έργο εξελίσσεται μέχρι την απόφαση του δικαστηρίου. Αν το δικαστήριο πει ότι πρέπει να διακοπούν τα έργα μέχρι την εκδίκαση τότε θα σταματήσουν για 3-4 εβδομάδες, αφού οι εκδικάσεις αυτών των υποθέσεων γίνονται σχετικά γρήγορα».
Για τις θέσεις:
«Με τον Νικολαΐδη είχαμε συνάντηση το 2007 και μου έλεγε το όραμά του για ένα γήπεδο 60.000 θέσεων και χαιρόμουν που ένας Έλληνας θέλει να φτιάξει ένα γήπεδο ισπανικών προδιαγραφών. Τότε του είχα πει ότι δεν είναι εφικτό. Εδώ είναι μια άλλη πραγματικότητα. Το γήπεδο θα μπορούσε να γίνει και μικρότερο και περισσότερο από 30.000. Υπάρχουν διάφορα ζητήματα που καθορίζουν το μέγεθος. Το οικόπεδο, η εμπορικότητα, η UEFA. Το οριστικό είναι 31.000 θέσεις και κάναμε το χατίρι του δήμου κατεβάζοντας το στέγαστρο δύο μέτρα με αποτέλεσμα να “κοπούν” 1.000 θέσεις. Ήταν μια ένδειξη καλής θελήσεως. Ο δήμος το ζητούσε αλλά μετά δεν το εκτίμησε».
Για τη διάρκεια και τη χρηματοδότηση:
«Τα χρήματα, για να ξεκινήσει το έργο υπάρχουν στη Δικέφαλος. Εγώ έχω πειστεί ότι οι μέτοχοι έχουν όλη τη διάθεση της χρηματοδότησης του έργου. Το βήμα της έκδοσης της οικοδομικής άδειας δεν πρέπει να υποτιμηθεί. Δεν τελειώσαμε στην υψομετρική μελέτη. Τώρα έχουμε μια νέα διαδικασία μπροστά μας. Το έργο τεχνικά υπολογίζεται πως μπορεί να χτιστεί μεταξύ 20-24 μηνών. Έχει τύχει περίπτωση δίμηνης καθυστέρησης σε αυτό το έργο για ένα χαρτί, επειδή ο υπάλληλος του υπουργείου είχε αρρωστήσει και ήταν ο μόνος που έκανε αυτή την δουλειά».
Για το εάν υπάρχει πρόγραμμα συμμετοχής εθελοντών στο έργο:
«Ο εθελοντισμός στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλά. Έχω διακρίνει το πάθος των ΑΕΚτσήδων για το γήπεδο. Υπάρχουν σκέψεις για να υπάρξουν ομάδες εθελοντών, που μπορούν να βοηθήσουν».
Για τις πηγές χρηματοδότησης:
«Σε όλα αυτά τα μεγάλα έργα υπάρχουν πολλές πηγές χρηματοδότησης. Το γήπεδο της Μπιλμπάο κόστισε 213 εκατ. ευρώ και τους πήρε 10 χρόνια για να το σχεδιάσουν. Στο Μπιλμπάο χρηματοδότησε ο δήμος, η περιφέρεια, το κράτος, η Ευρώπη, τράπεζες και leasing. Η ΑΕΚ εξετάζει όλες τις πηγές».
Για το εάν υπάρχει πρόβλεψη για μελλοντική επέκταση:
 «Η ΑΕΚ έφτυσε αίμα για να πάρει 2.5 στρέμματα έξτρα και να μην κάνει γήπεδο 20.000. Τα δύο στρέμματα για γεωμετρικούς λόγους το έκαναν 32.000 και τελικά… 31.000. Αν κάποτε σε 40-50 ή 60 χρόνια από σήμερα για παράδειγμα υπάρξει ζήτημα, θα μιλάμε για μεταστέγαση της ΑΕΚ, θα πάει σε άλλο οικόπεδο επειδή δεν θα χωράει».
Για τα σκουπίδια:
«Είναι ένα σοβαρό θέμα. Έχω πει ότι αφού βγει η άδεια, θα ξεκινήσει το πρότζεκτ. Το καλοκαίρι του 2013 βρήκαμε ένα ασύλληπτο κουβάρι. Για να ξεμπερδέψει το αδειοδοτικό χρειάστηκαν 3.5χρόνια. Τα σκουπίδια είναι ένας χώρος 4 στρεμμάτων που εδώ και πολλά χρόνια -κι όχι απ’ την τωρινή δημοτική αρχή- έχει καταληφθεί παράνομα και υπάρχει απόφαση απομάκρυνσης. Ξέρω ότι και η προηγούμενη και η νυν δημοτική αρχή ψάχνουν χώρο να πάνε αλλού κι αναγκαστικά με την έναρξη των έργων θα πρέπει να το κάνουν, γιατί το επιβάλλει ο νόμος. Εμάς η ύπαρξη των σκουπιδιών στο ξεκίνημα του έργου μας δημιουργεί σοβαρά τεχνικά προβλήματα. Κοιτάμε πώς θα τα αντιμετωπίσουμε, αλλά πρέπει άμεσα να φύγουν από εκεί. Αυτοί που φώναζαν για τα 2.5 στρέμματα που δόθηκαν έξτρα στην ΑΕΚ, θα έπρεπε να είναι στα κάγκελα για αυτά που συμβαίνουν στο άλσος με τα σκουπίδια.
Αν ο δήμος ήταν μαζί μας θα είχαμε γλιτώσει χρόνο. Αυτά τα 3.5 χρόνια τα έχουμε δει όλα. Εκλογικές αναμετρήσεις, αλλαγή υπουργών….. Δε θα ξεχάσω ποτέ ότι ξεκινήσαμε βλέποντας άλλη σύνθεση σε Περιφέρεια και Κυβέρνηση και μετά αντιμετωπίσαμε τη φάση της ενημέρωσης των νέων προσώπων. Οι παράγοντες καθυστερήσεων ήταν πάρα πολλοί. Συγκεκριμένοι άνθρωποι από την ευρύτερη οικογένεια της ΑΕΚ έκαναν ζημιά στο γήπεδο, άλλοι ακούσια κι άλλοι εκούσια. Ήταν πολύ λυπηρό και με σόκαρε αυτό».
Για το θέμα της ιδιοκτησίας του γηπέδου:
«Η ιδιοκτησία της γης των 29.2 στρεμμάτων, όσο υφίσταται το ερασιτεχνικό σωματείο, θα ισχύει. Αν ποτέ διαλυθεί το ερασιτεχνικό σωματείο τότε δε θα ισχύει. Το ερασιτεχνικό σωματείο έχει αυτή την έκταση και έχει και την υπεριδιοκτησία του έργου. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Το ερασιτεχνικό σωματείο δεν μπορεί να μεταβιβάσει μπορεί να παραχωρήσει. Η ΠΑΕ ΑΕΚ θα παίζει εκεί πληρώνοντας μίσθωμα».
Για τα χρήματα που έδωσε ο κόσμος μέσω των διαρκείας για το γήπεδο:
«Όσοι είχαμε ή έχουμε διαρκείας έχουμε πάρει μετοχικό ποσοστό στη Δικέφαλος. Η εταιρία έχει κάνει σοβαρά μελετητικά έξοδα».
Για τη δημιουργία ενός γηπέδου χωρίς εμπορικούς χώρους:
«Τα γήπεδα ποδοσφαίρου είναι δύσκολο να αποσβεστούν, οπότε στηρίζονται στην αγάπη του κόσμου. Το γήπεδο χωρίς εμπορικούς χώρους δεν έχει από πουθενά έσοδα εκτός από το αθλητικό κομμάτι. Σε ένα θεωρητικό κόσμο, αν οι οπαδοί της ΑΕΚ προπλήρωναν 31.000 διαρκείας για 7 χρόνια, θα μπορούσε η ΑΕΚ να πληρώσει όλο το έργο. Κάτι αντίστοιχο είχαμε κάνει και με τα διαρκείας του Ολυμπιακού με την Eurobank για το Καραϊσκάκη».
Για το εάν θα γίνει νέα προσπάθεια για να γεφυρωθεί το χάσμα με τη δημοτική Αρχή:
«Θα κάνουμε μια προσπάθεια ξανά με τον δήμο για να λύσουμε όλα αυτά τα πρακτικά θέματα. Δεν μπορεί να μη γίνει….».
Για τις άλλες χρήσεις του γηπέδου:
«Είναι ποδοσφαιρικό γήπεδο, αλλά υπάρχουν σκέψεις. Τους διαθέσιμους χώρους μπορούμε να τους εκμεταλλευτούμε για τη στέγαση άλλων τμημάτων πχ. το πινγκ πονγκ και την πυγμαχία. Τα γήπεδα είναι όμορφα, όταν έχουν ζωή. Οι μέρες είναι 365 και πρέπει να δημιουργήσουμε αφορμές για ζωή. Οι συναυλίες έρχονται σε κόντρα με το ποδόσφαιρο. Έχουν έξοδα, μπορείς να τις κάνεις μόνο το καλοκαίρι και το χορτάρι θέλει συντήρηση. Στη Νέα Φιλαδέλφεια δεν έχουμε τέτοια πρόβλεψη».
Για τις λεπτομέρειες του έργου:
«Είναι πάνω από 21 οι θύρες και τις ορίζει η Πυροσβεστική. Είναι θέματα ασφαλείας αυτά. Το κάτω διάζωμα, αν θυμάμαι καλά, θα χωράει 16.000 και το πάνω 15. Για τα καθίσματα, στα περισσότερα γήπεδα, όταν σηκωθείς, δεν μπορείς να περάσεις. Τα καρεκλάκια θα είναι άνετα καρεκλάκια γηπέδου. Έχουμε προβλέψει να έχουν αρκετή απόσταση από την συνηθισμένη που έχουμε στην Ελλάδα. Θα υπάρχουν διαφορετικοί τύποι καθισμάτων. 180 θα είναι οι υπόγειες θέσεις πάρκινγκ. Εκεί θα έχουμε και όλη τη διαχείριση των ομάδων, των επισήμων, της Πυροσβεστικής και των απορριμμάτων. Αυτά είναι πολύ σημαντικά.
Έγιναν συζητήσεις για τις θέσεις πάρκινγκ. Οι 180 είναι πολλές! Θα έπρεπε να έχει 0. Στα 500 μέτρα έχουμε τον σταθμό της γραμμής Πειραιάς-Κηφισιά. Η γραμμή U φτάνει στο γήπεδο της ΑΕΚ. Αν γίνει λοιπόν ένα σωστό πλάνο θα έχουμε δύο Μέσα σταθερής τροχιάς που θα οδηγούν στο γήπεδο. Το γήπεδο της Μπιλμπάο έχει μηδενικές θέσεις στάθμευσης για 53.000 θεατές. Θα ήταν παράλογο να έφτιαχνε κανείς 500-1000 θέσεις πάρκινγκ. Παρακινείς τον πολίτη να πάρει το αυτοκίνητό του και να “διαλύσει” την πόλη. Η Αθήνα είναι μία πόλη που εκμοντερνίζονται τα Μέσα».

πηγή: aek365