Γκραν Πρι Ουγγαρίας: Ιστορικός θρίαμβος του Οκόν

Μοιράσου το άρθρο
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Σε ένα… θεότρελο Γκραν Πρι, ο Οκόν πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του, αφήνοντας δεύτερο τον Φέτελ και τον μυθικό Χάμιλτον να τερματίζει τρίτος, παρότι βρέθηκε τελευταίος στην Ουγγαρία.

Ένας αγώνας γεμάτος ανατροπές ήταν το GP Ουγγαρίας, με τον Εστεμπάν Οκόν της Alpine να παίρνει την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1, ύστερα από μάχη με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, που έδωσε στην Aston Martin τη 2η θέση. Ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes πήρε την 3η θέση του βάθρου, μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari και τον Φερνάντο Αλόνσο της Alpine, που έκαναν εξαιρετικό αγώνα. Δεν βαθμολογήθηκε ο Μαξ Φερσταπεν.

Εκκίνηση και διακοπή

Η βροχή έκανε την εμφάνισή της λίγα λεπτά πριν από την εκκίνηση, κάτι που έστειλε «περίπατο» τις χθεσινές στρατηγικές αφού όλοι ξεκίνησαν με τα ενδιάμεσα (πράσινα) ελαστικά της Pirelli. Η πραγματική καταιγίδα όμως ξέσπασε όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα. Ο Χάμιλτον ξεκίνησε καλά και κράτησε την πρώτη θέση, με τον Φερστάπεν να περνάει εύκολα τον Μπότας. Ο Μπότας όμως έκανε λάθος στο φρενάρισμα, μπλόκαρε τους τροχούς του και έπεσε πάνω στο πίσω μέρος της McLaren του Νόρις. Ο Νόρις ξαφνικά είδε το μονοθέσιό του να «εκτοξεύεται» πάνω στη Red Bull του Φερστάπεν και να τον πετάει εκτός πίστας.

Πιο πίσω γινόταν επίσης χαμός. Τα μονοθέσια έπεφταν το ένα πάνω στο άλλο σαν συγκρουόμενα αυτοκινητάκια του λούνα παρκ. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των συγκρούσεων ήταν εκτός από τον Μπότας και τον Νόρις να βρεθούν εκτός αγώνα οι Πέρεζ, Στρολ και Λεκλέρ. Με την πίστα να έχει γεμίσει κομμάτια από κοφτερά ανθρακονήματα από όλα τα χτυπημένα μονοθέσια, οι αγωνοδίκες δεν είχαν άλλη επιλογή από το να διακόψουν τον αγώνα με κόκκινη σημαία.

Επανεκκίνηση

Όταν μετά την περίπου ημίωρη διακοπή τα μονοθέσια πήραν ξανά τις θέσεις τους στην εκκίνηση, το grid ήταν πολύ διαφορετικό από εκείνο που προέκυψε από τις κατατακτήριες. Ο Χάμιλτον φυσικά βρισκόταν στην πρώτη θέση, αφού ήταν από τους ελάχιστους που βγήκαν αλώβητοι από την πρώτη στροφή, Δίπλα του είχε τον Εστεμπάν Οκόν και πίσω τους στη 2η σειρά βρίσκονταν οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Κάρλος Σάινθ. Ο Τσουνόντα ήταν 5ος, και ο Λατίφι είχε ανέβει στην 6η θέση, μπρόστα από τους Αλόσνο, Ράσελ, Ράικονεν και Μικ Σουμάχερ. Ο Μαξ Φερστάπεν, με το μονοθέσιο της Red Bull να έχει σημαντικές ζημιές στο πλάι και στο πάτωμα, ξεκινούσε από τη 13η θέση.

Στο μεταξύ η βροχή είχε σταματήσει και ο ήλιος έκανε ξανά την εμφάνισή του πάνω από την ουγγρική πίστα. Η πίστα όμως είχε στεγνώσει και όλοι, εκτός από τον Χάμιλτον μπήκαν στα πιτ για να αλλάξουν σε σλικ ελαστικά στο τέλος του γύρου προθέρμανσης. Ακολούθησε μια τρελή κατάσταση, με μόνο τον Λιούις Χάμιλτον να παίρνει θέση στην εκκίνηση και όλους τους υπόλοιπους να ξεκινούν από το pit lane. Σε εκείνο το σημείο εγκατέλειψε και ο Μαζέπιν, μετά από σύγκρουση με τον Ράικονεν μέσα στα pit.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Χάμιλτον ξεκίνησε μόνος του και πίσω του βγήκαν οι υπόλοιποι. Ο Βρετανός φυσικά στο τέλος του γύρου του μπήκε κι αυτός για να αλλάξει σε σλικ ελαστικά, βρέθηκε στην τελευταία θέση. Ο Εστεμπάν Οκόν, αντίθετα, οδηγούσε τον αγώνα, μπροστά από τους Φέτελ Λατίφι, Τσουνόντα, Σάινθ και Αλόνσο.

Το τρενάκι του Λατίφι

Η πίστα του Hungaroring είναι γνωστή για τη δυσκολία στην προσπέραση και αυτό το κατάλαβαν αμέσως όσοι βρέθηκαν πίσω από τον Λατίφι. Ο Καναδός της Williams κρατούσε την 3η θέση και πίσω του μια σειρά από μονοθέσια ενώ μπροστά του οι Οκόν και Φέτελ απομακρύνονταν με πολύ γρήγορο ρυθμό. Πιο πίσω ο Χάμιλτον από την τελευταία θέση προσπαθούσε να κερδίσει γρήγορα θέσεις αλλά κι αυτός δεν το έβρισκε πολύ εύκολο, όπως και ο Φερστάπεν, που βρισκόταν μόνο δύο θέσεις πιο μπροστά και ήταν κολλημένος πίσω από τη Haas του Μικ Σουμάχερ.

Ο Φερστάπεν, αν και με «πληγωμένο» μονοθέσιο ήταν ο πρώτος που κατάφερε να ξεκολλήσει και να ανέβει θέση ενώ ο Χάμιλτον πιο πίσω, που είχε και ένα θεματάκι με τη θερμοκρασία των φρένων, χρειάστηκε λίγο παραπάνω χρόνο. Καθώς ο Βρετανός δεν μπορούσε να περάσει, στη Mercedes αναθεώρησαν τη στρατηγική τους και τον φώναξαν στα pit στον 31ο γύρο για να αλλάξει ελαστικά και ξεφύγει από τα αργά μονοθέσια που δεν μπορούσε να περάσει.

Το παράδειγμα του Βρετανού ακολούθησαν στον επόμενο γύρο οι Ρικιάρντο και Φερστάπεν αλλά ο Χάμιλτον έκανε έναν εξαιρετικό πρώτο γύρο με τα φρέσκα ελαστικά και πέρασε μπροστά και από τους δύο για να βρεθεί στην 9η θέση. Στους επόμενους γύρους άρχισαν να μπαίνουν και οι υπόλοιποι, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στους δύο πρώτους.

Το pit stop που (θα) έκρινε τη νίκη

Οι γύροι περνούσαν και κανείς από την πρώτη 5άδα δεν έκανε την κίνηση που θα ξεκινούσε το ντόμινο των pit stop, που θα καθόριζε σε μεγάλο βαθμό την έκβαση του αγώνα. Πλησιάζοντας προς το μέσον του αγώνα οι Γκασλί και Σάινθ ήταν οι πρώτοι που μπήκαν, με τον Ισπανό της Ferrari να επιστρέφει στην πίστα στην 4η θέση.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε την επόμενη κίνηση και μπήκε στα pit πριν από τον Οκόν για να εκμεταλλευτεί τα φρέσκα ελαστικά και να κάνει το undercut, ωστόσο το pit stop της Aston Martin δεν ήταν καλό και έχασε περίπου 1 δευτερόλεπτο. Στον επόμενο γύρο μπήκε ο Οκόν και το δικό του pit stop ήταν αρκετά καλό για να τον φέρει πίσω στην πίστα οριακά μπροστά από τον Φέτελ, που είδε τις ελπίδες του για νίκη να χάνονται επειδή άργησε να κουμπώσει ένας τροχός.

Όταν η σκόνη καταλάγιασε και η ηρεμία επανήλθε, ο Οκόν οδηγούσε τον αγώνα με τον Φέτελ να τον ακολουθεί από κοντά και τον Κάρλος Σάινθ να είναι πίσω τους στην 3η θέση. Ο Χάμιλτον είχε ανέβει 4ος, μπροστά από τους Αλόνσο, Τσουνόντα, Γκασλί, Λατίφι, Ράσελ και Ρικιάρντο. Ο Φερστάπεν βρισκόταν αρκετά πιο πίσω και έξω από τη βαθμολογούμενη 10άδα.

Ώρα για «hammer time»

Με 22 γύρους να απομένουν, ο Λιούις Χάμιλτον και η Mercedes έκαναν την τελευταία τους κίνηση στη σκακιέρα του αγώνα. Ο Βρετανός μπήκε στα pit και άλλαξε τα σκληρά ελαστικά του με ένα φρέσκο σετ μεσαίων ελαστικών. Ταυτόχρονα πήρε και την εντολή «hammer time», που ως γνωστόν σημαίνει να πιέσει όσο μπορεί σε όλο τον υπόλοιπο αγώνα. Τέσσερα μονοθέσια (Οκόν, Φέτελ, Σάινθ και Αλόνσο) και μια διαφορά 19 δευτερολέπτων τον χώριζαν από την κορυφή.

Ο ρυθμός του Χάμιλτον σε εκείνο το σημείο έκοβε την ανάσα. Ο Βρετανός ήταν από 2 έως 3 δευτερόλεπτο ανά γύρο από όσους βρίσκονταν μπροστά του και τους πλησίαζε πολύ γρήγορα. Πρώτα συνάντησε τον Φερνάντο Αλονσο με την Alpine και δυσκολεύτηκε αρκετά να τον περάσει, με τον Ισπανό να δίνει σεμινάριο αμυντικής οδήγησης.

Το σημείο αυτό του αγώνα ήταν εκείνο που έκρινε τη νίκη. Αν ο Χάμιλτον κατάφερνε να περάσει τον Αλόνσο πιο εύκολα θα είχε σοβαρές πιθανότητες να τη διεκδικήσει. Χρειάστηκε να φτάσουμε στον 66ο γύρο και να κάνει ο Αλόνσο ένα μικρό λάθος για να μπορέσει ο Χάμιλτον να περάσει και να πάρει την 4η θέση. Αμέσως ο Βρετανός έφτασε πίσω από τον Σάινθ και άρχισε να τον πιέζει για να πάρει την 3η θέση, κάτι που κατάφερε λίγο αργότερα.

Στους λίγους γύρους που απέμεναν ο Χάμιλτον δεν μπορούσε να φτάσει τους πρώτους και έτσι ο Εστεμπάν Οκόν κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του στη Formula 1. Ο Σεμπαστιαν Φέτελ ήταν δεύτερος και πρόσθεσε άλλο ένα βάθρο στο πλούσιο παλμαρέ του και ο Λιούις Χάμιλτον ύστερα από υπερπροσπάθεια πήρε την 3η θέση. Ακολούθησαν οι Κάρλος Σάινθ και Φερνάντο Αλκόνσο που αμφότεροι έκαναν πάρα πολύ καλό αγώνα. Τη βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν οι Γκασλί, Τσουνόντα, Λατίφι, Ράσελ και Φερστάπεν, που στο τέλος πήρε τον 1 βαθμό της 10ης θέσης.

Το GP Ουγγαρίας έφερε ανατροπή και στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών. Ο Χάμιλτον πέρασε μπροστά από τον Φερστάπεν με 7 βαθμούς (193 έναντι 186) και θα πάει διακοπές ως πρωτοπόρος.

Η Formula 1 τώρα θα πάει στο καλοκαιρινό της διάλειμμα και για τις επόμενες 4 εβδομάδες δεν θα έχουμε αγωνιστική δραστηριότητα. Επόμενος αγώνας είναι το GP Βελγίου στις 27-29 Αυγούστου.

Αποτελέσματα GP Ουγγαρίας

hun

Ακολουθήστε το goalpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις